eTwinning 1
eTwinning je najväčšia komunita škôl v Európe, ktorá vznikla v roku 2005. Svoju činnosť na Slovensku realizuje pod záštitou Európskej komisie a Ministerstva školstva, vedy výskumu a športu SR.
eTwinning je spolufinancovaný z Európskeho programu pre vzdelávanie, odbornú prípravu, mládež a šport Erasmus+, ktorého je súčasťou.
eTwinning umožňuje zamestnancom a žiakom všetkých typov škôl spájať sa na diaľku, komunikovať v bezpečnom virtuálnom prostredí, vytvárať partnerstvá, pracovať na projektoch, zdieľať materiály a nápady, učiť sa navzájom z dobrých príkladov a realizácie projektov a vytvárať tak komunitu so spoločným cieľom: zábavnou a inovatívnou formou vzdelávať svojich žiakov a študentov, pracovať na svojom profesijnom a osobnom raste a najmä získať, rozvíjať a osvojovať si kľúčové kompetencie vo výchovno-vzdelávacom procese, najmä v oblasti digitalizácie.
eTwinning umožňuje:
- Registráciu do ESEP – European School Education Platform / eTwinning a prístup k databáze učiteľov a škôl v Európe
- Nájsť partnerskú školu na realizáciu projektu eTwinning alebo Erasmus+
- Spoluprácu na projekte s partnermi a žiakmi v bezpečnom virtuálnom priestore TwinSpace
- Získať uznanie a hodnotné odmeny v Národnej alebo Európskej súťaži eTwinning
- Získať za kvalitný eTwinning projekt Národný alebo Európsky certifikát kvality
- Účasť na seminároch, odborných vzdelávaniach a konferenciách doma aj v zahraničí a získanie certifikátu
- Účasť na slovenských aj európskych ONLINE vzdelávaniach a webinároch a získanie certifikátu
- Získať prestížny titul Škola eTwinning
- Byť členom Skupiny eTwinning a diskutovať a spolupracovať na konkrétnych témach
Platforma: European School Education Platform (Twinspace)
Trvanie projektu: november 2023 – január 2024
Základné informácie projektu: Žiaci a študenti partnerských škôl si budú v rámci projektu navzájom pripravovať i riešiť jednoduché zadania, úlohy a testy z oblasti matematiky. Spoločným prvkom, ktorý ich bude spájať, bude nielen matematika ale aj nemecký jazyk, ktorý bude komunikačným jazykom projektu.
Cieľ projektu:
- Zábavnou formou priblížiť žiakom a študentom matematiku i nemecký jazyk prostredníctvom interaktívnych prvkov internetu.
- Naučiť sa spolupracovať a zdieľať informácie v rámci medzinárodného tímu.
- Naučiť sa pracovať v platforme.
- Zakladať partnerstvá.
- Zlepšiť digitálne zručnosti žiakov a študentov.
Očakávané výstupy:
- Spoločný Twinspace
- Logo Projektu
- Spoločný tematický Slovník/Lexikon
- Vyhodnotenie vytvorených zadaní, úloh a testov formou dotazníka spokojnosti
Kľúčové slová projektu: matematika, nemecký jazyk, kolaborácia, nové nástroje Web 2.0
Koordinátor projektu:
- Gymnázium J.A.Komenského – Comenius Gimnázium, Štúrova 16, Želiezovce, Slovensko
Partneri projektu:
- Collège Saint Bruno, Francúzsko
- 1ο ΓΕΛ ΘΕΡΜΗΣ, Grécko
Cieľové skupiny:
- Žiaci a študenti vo veku od 15 do 19 rokov
Plánovanie projektových aktivít:
- Nadviazanie partnerskej spolupráce
- Stanovenie pravidiel správania a spolupráce na Twinspace
- Vytvorenie loga projektu
- Predstavenie partnerských tímov
- Vytvorenie zadaní, úloh a testov s využitím nástrojov Web 2.0
Ako je zapojená naša škola:
Naše gymnázium v projekte reprezentujú študenti 4. B triedy. Projekt vedie Ing. Mgr. Renáta Antalová, PhD. Spoločne sme vytvorili v aplikácii Padlet nástenky s fotografiami žiakov a študentov zúčastnených tímov. Na hodinách nemeckého jazyka študenti v uvedenej aplikácii zadali základné informácie o fotografiách umiestnených na nástenke s vlastným popisom i opisom svojich záujmov a aktivít. Náš tím svoju budovu svojho gymnázia prezentoval netradične formou puzzle v aplikácii Jigidi. Po vzájomnom predstavení partnerských tímov náš tím vytvoril v aplikácii Crosswordlabs krížovku s členením základných oblastí matematiky. Grécky tím inšpirovaný možnosťami, ktoré uvedený nástroj umožňuje, vytvoril tematicky ďalšiu krížovku s menami významných starovekých gréckych matematikov. Francúzsky tím pripravil pre ostatné tímy na odľahčenie pred vianočnými sviatkami hru v aplikácii Kahoot z oblasti planimetrie a trigonometrie. Pretože v matematike sa často využívajú písmená gréckej abecedy v aplikácii LearningApps sme vytvorili úlohu pre zvyšné tímy a overili sme nakoľko poznajú písmená gréckej matematiky (čo samozrejme nerobilo problém gréckemu tímu). Spokojnosť so zadanými úlohami môžu žiaci vyjadriť formou dotazníka v rámci možností, ktoré ponúka Google Docs. V súčasnosti pracujeme s partnerskými kolektívmi na spoločnej knihe (lexikone) s výstupmi spoločného projektu.
4